OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Žáci s poruchou autistického spektra v předškolním a základním vzdělávání v zařízeních Moravskoslezského kraje.
Citace
Adamus, P. Žáci s poruchou autistického spektra v předškolním a základním vzdělávání v zařízeních Moravskoslezského kraje..
In:
In. Pančocha, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání - možnosti a perspektivy.
1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2012. s. 59-68. ISBN 978-80-210-6101-9.
Subtitle
Publication year:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-210-6101-9
Book title in original language:
In. Pančocha, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání - možnosti a perspektivy
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Masarykova univerzita
Publisher name:
Masarykova univerzita
Issue reference (issue number):
1:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
10
Book page count:
276
Page from:
59
Page to:
68
Book print run:
EID:
Key words in English:
Autism Spectrum Disorders, pupil, structured learning method, educational and enlightenment process, integrative/inklusive education of children/scholars with the autistic spectrum disorder.
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí/žáků s poruchou autistického spektra. Jeho cílem je analyzovat speciálně pedagogickou intervenci u dětí s PAS v mateřské škole, základní škole a základní škole speciální se zaměřením na metodu strukturovaného učení, jako základu pro výchovně vzdělávací proces základního vzdělávání ve vzdělávacích zařízeních v Moravskoslezském kraji.
Annotation in english language:
The article deals with the topic of education and enlightenment of children /scholars with an autistic spectrum disorder. Its aim is to analyze the special pedagogical intervention applied to the children with the autistic spectrum disorder at kindergartens, elementary schools and at elementary schools with emphasis on structured learning method, as the ground of the educational and enlightenment process in elementary educational institutions of Moravian-Silesian region.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/12:A1501BIT
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules