OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Studenti se specifickými poruchami učení na vysoké škole
Citace
Hampl, I. Studenti se specifickými poruchami učení na vysoké škole.
In:
Vysokoškolské studium bez bariér.
Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2014. Technická univerzita v Liberci, 2014. s. 22-30. ISBN 978-80-7494-066-8.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
9
Page from:
22
Page to:
30
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7494-066-8
ISSN code:
Proceedings title:
Vysokoškolské studium bez bariér
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Technická univerzita v Liberci
Place of publishing:
Liberec
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Vysokoškolské studium bez bariér
Conference venue:
Liberec
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
specific needs, specific learning disabilities, support centers, support measure
Annotation in original language:
Článek se věnuje problematice studia studentů se specifickými poruchami učení na vysokých školách. V úvodu stručně shrnuje minulou i současnou situaci v oblasti studijních možností a podpory studentům se specifickými potřebami. Dále pak uvádí výsledky výzkumného šetření realizovaného v roce 2013 na vybraných univerzitách v České republice, resp. v centrech podpory, která jsou při těchto univerzitách zřízeny, zaměreného na počty studentů se specifickými poruchami učení a na podpůrná opatření a další služby, které jsou jim nabízeny.
Annotation in english language:
The article is focused on the students with specific learning disabilities and their study at the universities. There are brief summary of the previous and current state in the area of learning opportunities and support students with specific needs in the introduction. Then the article refers about results of the research conducted in 2013 at selected universities and their support centers in the Czech Republic, which was focused on the numbers of the students with specific learning disabilities, the support measure and other services that are offered to them.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501B9X
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules