OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Title:
Mentální schéma organizace prvků u žáků raného školního věku
Citace
Krpec, R. Mentální schéma organizace prvků u žáků raného školního věku.
In:
Matematika 6.
Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. s. 130-134. ISBN 978-80-244-4062-0.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
5
Page from:
130
Page to:
134
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-244-4062-0
ISSN code:
0862-9765
Proceedings title:
Matematika 6
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Matematické vzdělávání v primární škole - tradice, inovace
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
combinatorics, organization of an elements, the organizational principle
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá studiem organizačních principů používajících žáky v raném školním věku v rámci jednoho experimentu. V rámci experimentu jsou zjišťovány schopnosti organizace rozložení sady karet žákem tak, aby bylo pro něj co nejjednodušší zapamatovat si toto rozložení. V rámci tohoto pokusu jsme sledovali nejenom efektivitu a principy organizace karet, ale také originalitu rozložení. V tomto článku jsme provedli srovnání těchto schopností u dvou žáků první třídy.
Annotation in english language:
In this paper we interested in the organizational principles of using by 6-8 old pupils in the experiment. In the experiment we are identified the ability of the organization of the set of cards by pupil so that he simply remebered this distribution of cards. In this experiment we observed not only the efficiency and principles of distribution of cards, but also we observed the originality of the ditribution of cards. In this paper we compared the abilities of the two pupils in a first class of a primary school.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501B4E
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules