OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Ústav laboratorní medicíny (11430)
Title:
Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult vČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků
Citace
Běláček, J., Komarc, M., Kymplová, J., Kvašňák, E., Mornstein, V., Kubeš, Z. a Sochorová, H. Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult vČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků.
In:
MEDSOFT 2014: MEDSOFT 2014, sborník příspěvků 2014-03-25 Roztoky u Prahy.
Praha: Creative Connections, 2014. s. 7-19. ISBN 978-80-86742-38-0.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Biofyzika
Number of pages:
264
Page from:
7
Page to:
19
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-86742-38-0
ISSN code:
1803-8115
Proceedings title:
MEDSOFT 2014, sborník příspěvků
Proceedings:
Publisher name:
Creative Connections
Place of publishing:
Praha
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
MEDSOFT 2014
Místo konání konference:
Roztoky u Prahy
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
testing. biophysics, physics, medical students
Annotation in original language:
Testování proběhlo ve školním roce 2012/13 a v nové verzi v r. 2013/14. Test sestává z 32 otázek s možností zatržení právě jediné správné ze čtyř odpovědí. Součástí testu jsou rovněž základní geodemografické charakteristiky studentů použité pro následnou ANOVA analýzu diferenciace zjištěných znalostí. Kromě standardních třídění jsme provedli rovněž analýzu baterie všech otázek/položek testu prostřednictvím Cronbachova alfa (CA) a několika IRT modelů. Všeobecně lepších výsledků dosahovali absolventi gymnázií (18,3 resp. 17,6) oproti absolventům ostatních SŠ (15,2), vyšší znalostí základů fyziky měli muži (19,4) než ženy (17,1). Závěry byly potvrzeny i ve šk. roce 2013/14, kde jsme použili již vylepšenou verzi testu a IRT modelů provedených oddělením BioStat při ÚBI 1. LF UK. Budoucnost testování středoškolských znalostí studentů lze vidět např. v efektivnějším využití internetovských (Moodle) aplikací anebo v redukci počtu testovaných osob na základě kvalifikovaně připravených výběrových šetření.
Annotation in english language:
Testing took place in the year 2012/13 and in 2013 /14. The test consists of 32, respectively, single response questions with all answers prompted. Part of the test are also basic geodemografic characteristics of the students used as screening for subsequent differentiation ANOVA analysis of found knowledge. In addition to the standard classification, we performed an analysis of set of questions (test items) through Cronbach's alpha (CA) and several IRT (Item Response Theory ) models. Generally better results were achieved by grammar schools, higher knowledge of basic physics had men (19.4) than women (17.1). The main conclusions were confirmed in the academic year 2013/14, where we have used the improved version of the test, taking into account the results of the analysis of reliability and IRT models made by BioStat. Future testing of high school students' knowledge can be seen in a more efficient use of NET (Moodle) or in reducing the number of test persons due to expertly prepared sample surveys.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules