OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název:
Enhacing assessment of students' knowledge using fuzzy logic in e-learning
Citace
Bradáč, V. Enhacing assessment of students' knowledge using fuzzy logic in e-learning.
In:
10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics.
Wolters Kluwer, 2014. s. 251-262. ISBN 978-80-7478-497-2.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Informatika
Počet stran:
654
Strana od:
251
Strana do:
262
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-7478-497-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Wolters Kluwer
Místo vydání:
Neuveden
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
DIVAI2014
Místo konání konference:
Štůrovo
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
E-?learning, Language learning, Fuzzy logic, Adaptive systems, Expert systems
Popis v původním jazyce:
Assessing students? knowledge in the e-learning environment is a complicated task. This is valid if the assessment is used as an input for further processing by an adaptive system generating personalised learning content. Assessment of students? knowledge lies in the focus of this paper. The model as a whole is created for significant optimisation of English language learning which is based on using Learning Management Systems. The proposed model offers its users adaptation in the area of their knowledge level and learning style. Automation of such decision-making processes is required in several areas. Knowledge assessment results in obtaining desired inputs for ideal progress in further steps of student?s learning process. Such input information provided by the student carries a certain extent of uncertainty, thus it is necessary to base the decision-making processes on IF-THEN rules supported by a fuzzy-oriented expert system.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/14:A1501B1C
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules