OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Metodologické dikce výzkumu o vzdělávání romských žáků
Citace
Kaleja, M. Metodologické dikce výzkumu o vzdělávání romských žáků.
In:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí. Sapere Aude 2014. Pedagogika, psychologie a dnešní společnost.
Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2014. MAGNANIMITAS, 2014. s. 105-113. ISBN 978-80-87952-03-0.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
8
Page from:
105
Page to:
113
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
978-80-87952-03-0
ISSN code:
Proceedings title:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí. Sapere Aude 2014. Pedagogika, psychologie a dnešní společnost
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
MAGNANIMITAS
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Sapere Aude 2014. Pedagogika, psychologie a dnešní společnost
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
research, methodology, pedagogy, special education, Roma pupil.
Annotation in original language:
Prezentovaný text si klade za cíl zdůraznit potřebnou metodologickou erudici ve zkoumání pedagogických a speciálněpedagogických otázek týkajících se vzdělávání (sociálně vyloučených) romských žáků v podmínkách České a Slovenské republiky. Poukazuje na nutnou interdisciplinární provázanost výzkumníků, žádoucí teoretické poznatky z daných oborů a praktickou výzkumnou zkušenost. Poukazuje na některé klíčové atributy procesu vzdělávání, jež se stávají součástí různých výzkumných projektů.
Annotation in english language:
The aim of the text is to highlight the main important methodological competence in doing educational researches, especially in the context of (socially excluded) Roma pupils in the Czech and Slovak Republic. The text refers to the necessity of interdisciplinarity. It calls for a deep theoretical knowledge of relevant disciplines and practical research experience.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1401AXY
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules