OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra psychologie (25700)
Název * : Optimism, self-confidence and perception of workload among teachers
Citace : Paulík, K. Optimism, self-confidence and perception of workload among teachers: In Procházka, P., Záškodný, P. (Eds). Conference Proceedings. In: 3rd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science.. Praha: Curiculum, 2014. Curiculum, 2014. s. 20-29. ISBN 978-80-87894-01-9.
Podnázev :
In Procházka, P., Záškodný, P. (Eds). Conference Proceedings
Rok * : 2014
Obor * : Psychologie
Počet stran * : 10
Strana od * : 20
Strana do * : 29
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-80-87894-01-9
Kód ISSN :
Název sborníku * : 3rd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science.
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Curiculum
Místo vydání * : Praha
Stát vydání : Sborník vydaný v ČR
Název konference : 3rd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science.
Místo konání konference * : Conferenc
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
teaching profession, workload, stress, optimism, self-confidence
Popis v původním jazyce * :
This paper examines the effect of dispositional optimism and self-confidence on primary school teachers? perception of their own working conditions and the demands placed on them at work; these are viewed as phenomena which probably influence teachers? adaptation to the demands placed upon them both at and outside the workplace. Using a sample of 481 teachers from the upper tier of the primary school system at various locations in the Czech Republic, it was found that the level of self-confidence and dispositional optimism shows a statistically significant correlation with the perception of work-related and non-work-related load. The relation between dispositional optimism/self-confidence and the evaluation of work-related and non-work-related load is thus not random; nevertheless, the values of the correlation coefficients show that teachers? perception of load is related not only to optimism and self-confidence, but also to additional factors not covered by this research.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/14:A1501AX6

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}