OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Inovativní motivační metody pro přírodovědně nadané žáky
Citace
Škrabánková, J. a Schindler, V. Inovativní motivační metody pro přírodovědně nadané žáky.
In:
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II.
první. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 17-26. ISBN 978-80-210-6635-9.
Podnázev
Rok vydání:
2013
Obor:
Pedagogika a školství
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-210-6635-9
Název knihy v originálním jazyce:
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Brno
Název nakladatele:
Masarykova univerzita
Označení vydání
(číslo vydání):
první:
Vydáno:
v ČR
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
10
Počet stran knihy:
219
Strana od:
17
Strana do:
26
Počet výtisků knihy:
200
EID:
Klíčová slova anglicky:
Motivation; teaching methods; excursion; gifted students; science; cooperation; collaboration; constructivism; connectivism; taxonomy of cognitive objectives; information sharing
Popis v původním jazyce:
Tvořivost přírodovědného učitele je základem pro rozvoj nadání jeho žáků. Tato kreativita úzce souvisí s výběrem výukových metod, které nadání rozvíjejí. Cílem našeho příspěvku je najít vazbu mezi kreativitou učitele a konkrétní volbou jím využívaných výukových metod. Příspěvek je také věnován problematice využití kolaborativních metod ve výuce přírodovědných předmětů s pomocí informačních a komunikačních technologií. Ukazuje se, že skupinová práce podporuje kritické myšlení, schopnosti interpersonální komunikace, při vhodném použití zvyšuje zapojení studentů do výuky. Jako teoretická východiska kolaborativního učení lze přijmout konstruktivismus a konektivismus. Kolaborativní aktivity s využitím informačních a komunikačních technologií nejsou závislé na konkrétní platformě.
Popis v anglickém jazyce:
Creativity in science teaching is the basis for the development of students´giftedness. The creativity is closely connected to the choice of teaching methods which develop giftedness. The purpose of this study is to find a relation between teacher creativity and specific educational methods for gifted students. This paper discusses the use of collaborative methods in science teaching using ICT. It turns out that group work encourages critical thinking, interpersonal communication skills, when used appropriately increased student involvement in learning. As a theoretical background of collaborative learning can take constructivism and connectivism. Collaborative activities with the use of information and communication technologies are not dependent on a specific platform.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/13:A1401AI9
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules