OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Inovativní motivační metody pro přírodovědně nadané žáky
Citace
Škrabánková, J. a Schindler, V. Inovativní motivační metody pro přírodovědně nadané žáky.
In:
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II.
první. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 17-26. ISBN 978-80-210-6635-9.
Subtitle
Publication year:
2013
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-210-6635-9
Book title in original language:
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Brno
Publisher name:
Masarykova univerzita
Issue reference (issue number):
první:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
10
Book page count:
219
Page from:
17
Page to:
26
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
Motivation; teaching methods; excursion; gifted students; science; cooperation; collaboration; constructivism; connectivism; taxonomy of cognitive objectives; information sharing
Annotation in original language:
Tvořivost přírodovědného učitele je základem pro rozvoj nadání jeho žáků. Tato kreativita úzce souvisí s výběrem výukových metod, které nadání rozvíjejí. Cílem našeho příspěvku je najít vazbu mezi kreativitou učitele a konkrétní volbou jím využívaných výukových metod. Příspěvek je také věnován problematice využití kolaborativních metod ve výuce přírodovědných předmětů s pomocí informačních a komunikačních technologií. Ukazuje se, že skupinová práce podporuje kritické myšlení, schopnosti interpersonální komunikace, při vhodném použití zvyšuje zapojení studentů do výuky. Jako teoretická východiska kolaborativního učení lze přijmout konstruktivismus a konektivismus. Kolaborativní aktivity s využitím informačních a komunikačních technologií nejsou závislé na konkrétní platformě.
Annotation in english language:
Creativity in science teaching is the basis for the development of students´giftedness. The creativity is closely connected to the choice of teaching methods which develop giftedness. The purpose of this study is to find a relation between teacher creativity and specific educational methods for gifted students. This paper discusses the use of collaborative methods in science teaching using ICT. It turns out that group work encourages critical thinking, interpersonal communication skills, when used appropriately increased student involvement in learning. As a theoretical background of collaborative learning can take constructivism and connectivism. Collaborative activities with the use of information and communication technologies are not dependent on a specific platform.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/13:A1401AI9
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules