OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Přírodovědecká fakulta (31000)
Title:
Početní gramotnost žáků ve výuce chemie
Citace
Trčková, K. Početní gramotnost žáků ve výuce chemie. s. 135-140. ISBN 978-80-223-2582-0.
Subtitle
Publication year:
2013
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
135
Page to:
140
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
978-80-223-2582-0
ISSN code:
Proceedings title:
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Place of publishing:
Bratislava
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Aktuálne smerovanie výskumov v dizertačných prácach z didaktiky chémie
Conference venue:
Bratislava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
motivation, numerical examples, chemistry
Annotation in original language:
V příspěvku jsou prezentovány výsledky průzkumu zaměřeného na zjišťování obtížnosti pochopení učiva ze strany žáků. Názory učitelů chemie gymnázií byly vyhodnoceny. Na základě průzkumu byl potvrzen alarmující stav početní gramotnosti žáků, formulován a analyzován problém a zahájeno zpracování disertační práce Motivační příklady. V příspěvku jsou popsány možné návrhy řešení tohoto stavu.
Annotation in english language:
The results of survey focused on detection of difficulty of subject understanding are presented in this article. Opinions of chemistry teachers, who teach at grammar schools, were evaluated. Alarming state of numerical literacy of students was confirmed from a survey. This problem was formulated and analyzed. Processing of dissertation Motivation examples was initiated. Possible solutions for this condition are described in this paper.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules