OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název * : Analýza učebních úloh ve vybraných učebnicích přírodovědy a příležitost žáka k učení
Citace : Šimik, O. Analýza učebních úloh ve vybraných učebnicích přírodovědy a příležitost žáka k učení. In: Sborník příspěvků (elektronická forma) XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. Ústí nad Labem: Česká asociace pedagogického výzkumu a Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity J.E. Purkyně, 2013. Česká asociace pedagogického výzkumu a Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity J.E. Purkyně, 2013. s. 331-341. ISBN 978-80-7414-602-2.
Podnázev :
Rok * : 2013
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 11
Strana od * : 331
Strana do * : 341
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7414-602-2
Kód ISSN :
Název sborníku * : Sborník příspěvků (elektronická forma) XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
Sborník : Národní
Název nakladatele * : Česká asociace pedagogického výzkumu a Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity J.E. Purkyně
Místo vydání * : Ústí nad Labem
Stát vydání : Sborník vydaný v ČR
Název konference : XXI. Celostátní konference ČAPV - Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
Místo konání konference * : Ústí nad Labem
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celostátní akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Popis v původním jazyce * :
Učebnice zůstávají pro učitele, i přes vstup informačně-komunikačních technologií do procesu vzdělávání, v procesu kurikulární reformy českého školství stále důležitým komunikačním médiem ve vztahu transformace učiva žákům a zároveň jsou prostředkem, který učitel využívá pro projektování výuky a zadávání učebních úloh žákovi, čímž dochází k jeho aktivizaci. V příspěvku pomocí deskriptivní analýzy zjišťujeme, jaké typy učebních úloh (dle klasifikace Tollingerové) se vyskytují ve vybraných učebnicích přírodovědy a jaké příležitosti k učení tyto úlohy žákovi nabízejí. Z výsledků analýzy vyplývá, že převažují učební úlohy vyžadující pamětnou reprodukci poznatků a úlohy na jednoduché myšlenkové operace. Náročnější typy učebních úloh se vyskytují pouze v omezené míře. Uvádíme také příklad, jak může učitel jednoduché učební úlohy rozvíjet a tvořit takové úlohy, které by komplexněji formovaly myšlení žáka, byly pro něj motivační, a tím podporovat u žáků i pozitivní vztah k přírodovědnému předmětu.
Popis v anglickém jazyce * :
Textbooks remain for teachers, despite the fact that information-communication technologies take effect in the educational process, in the process of curriculum reform of the Czech education is still an important communication media in the relation of the transformation of the curriculum for pupils and as a way that teachers use it for planning teaching and making learning tasks for the pupil, thereby pupil is activated. In this paper, using descriptive analysis, we see what types of learning tasks are found in selected science textbooks and which opportunities to learn these tasks offer to pupil. The results of the analysis indicate that the predominant teaching tasks requiring memorial reproduction of knowledge and tasks to simple mental operations. We also present an example of how a teacher can develop a simple learning tasks and create such tasks that would comprehensively formed the pupil´s thinking.
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}