OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
The mechanisms of equal approach to studying without barriers in university environment focused on the university of Ostrava
Citace
Kaleja, M. a Zezulková, E. The mechanisms of equal approach to studying without barriers in university environment focused on the university of Ostrava: In.
In:
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2013. Aktuální požadavky pedagogiky a psychologie.
Magnanimitas, 2013. s. 304-311. ISBN 978-80-905243-9-2.
Podnázev
In
Rok vydání:
2013
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
8
Strana od:
304
Strana do:
311
Forma vydání:
Paměťový nosič
Kód ISBN:
978-80-905243-9-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2013. Aktuální požadavky pedagogiky a psychologie
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Magnanimitas
Místo vydání:
Neuveden
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní konference Evropské pedagogické fórum 2013
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
tertiary education, student with special educational needs, college, university, integration, inclusion, projects, innovations in education
Popis v původním jazyce:
The following article outlines the system of tertiary education in the Czech Republic, with emphasis on the education of students with special educational needs at the University of Ostrava. It informs about the progress of the project The Support of Tertiary Education of Students with Special Educational Needs at the University of Ostrava (reg. no. OP VK CZ.1.07/2.2.00/29.0006), its outputs and mechanisms supporting equal education. The aim of the project is creation of inclusive university environment that is ready to accept students with special needs. The text thus presents the process of innovation of study conditions for all students, but with full respect to a priority requirement, which is the completion of a studied subject in the scope given by proper accreditation.
Popis v anglickém jazyce:
The following article outlines the system of tertiary education in the Czech Republic, with emphasis on the education of students with special educational needs at the University of Ostrava. It informs about the progress of the project The Support of Tertiary Education of Students with Special Educational Needs at the University of Ostrava (reg. no. OP VK CZ.1.07/2.2.00/29.0006), its outputs and mechanisms supporting equal education. The aim of the project is creation of inclusive university environment that is ready to accept students with special needs. The text thus presents the process of innovation of study conditions for all students, but with full respect to a priority requirement, which is the completion of a studied subject in the scope given by proper accreditation.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/13:A1401973
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules