OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Kríza pedagogiky
Citace
Červenková, I. Kríza pedagogiky: Problémy problémových výukových metod.
In:
Kríza pedagogiky.
Bratislava: UK Bratislava, 2013. UK Bratislava, 2013. s. 185-191. ISBN 978-80-223-3331-3.
Subtitle
Problémy problémových výukových metod
Publication year:
2013
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
185
Page to:
191
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-223-3331-3
ISSN code:
Proceedings title:
Kríza pedagogiky
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
UK Bratislava
Place of publishing:
Bratislava
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Kríza pedagogiky?
Místo konání konference:
Bratislava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
instruction, teaching, teaching method
Annotation in original language:
Současná edukační praxe nabízí v oblasti přímé výuky stále častěji možnosti alternativních přístupů k exponovanému učivu a tato skutečnost se projevuje i v trendovém používání inovativních výukových strategií. Příspěvek si klade za cíl popsat a analyzovat některé aktivizující výukové metody, které rozvíjejí kreativitu a tvořivé myšlení žáků. V komparaci s informačně-receptivními metodami bychom pak rádi diskutovali jejich pozitiva a limity při použití ve výuce. Klíčová slova: výuka, vyučování, vyučovací metoda
Annotation in english language:
The contemporary educational practice offers more frequently the possibilities of alternative approaches to prominent curriculum in the sphere of immediate education and this fact is showed also in the trendy using of innovative educational strategies. The aim of the contribution is to describe and analyse some stimulating educational methods that develop creativity and creative thinking of the students. In comparison with informative-receptive methods we would like to have a discussion on their positives and limits in the process of their using during education.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/13:A15018PE
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules