OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra historie (25800)
Název * : Možnosti a meze multiperspektivního přístupu ve výuce dějepisu (Výsledky empirického šetření)
Citace : Gracová, B. Možnosti a meze multiperspektivního přístupu ve výuce dějepisu (Výsledky empirického šetření). In: X. sjezd českých historiků 14.-16. 9. 2011. Svazek III. 1. vyd. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě a Centrum pro hospodářské a sociální dějiny Filozofické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě ve spolupráci se Sdružením historiků České republiky (Historický klub 1872), 2013. s. 49-73. X. sjezd českých historiků III. ISBN 978-80-7464-351-4.
Podnázev :
Rok * : 2013
Obor * : Dějiny
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7464-351-4
Název knihy v originálním jazyce * : X. sjezd českých historiků 14.-16. 9. 2011. Svazek III.
Název edice a číslo svazku * : X. sjezd českých historiků III
Místo vydání * : Ostrava
Název nakladatele * : Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě a Centrum pro hospodářské a sociální dějiny Filozofické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě ve spolupráci se Sdružením historiků České republiky (Historický klub 1872)
Označení vydání
(číslo vydání) :
1
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 25
Počet stran knihy * : 215
Strana od * : 49
Strana do * : 73
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
multi-perspectivity, multiculturality, mixed research, questionnaire, focus groups, in-depth interview, oral history, history magazines, internet portals
Popis v původním jazyce * :
Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumného projektu Multikulturní aspekty vzdělávání v sociálně humanitních předmětech a jejich odraz v historickém vědomí studující mládeže. Z početného souboru respondentů vybírá odpovědi vysokoškoláků a především učitelů dějepisu na několik položek z obsáhlého dotazníku a s nimi související reakce oslovených v rámci focus groups a in-depth interviews. Soustřeďuje se na zjištění, jaký prostor je ve výuce dějepisu vyhrazen některým doposud opomíjeným historickým tématům, a jak je přitom využívána metoda oral history.
Popis v anglickém jazyce * :
The text presents results from the research project ?Multicultural aspects of education in social/humanities subjects and their reflection in levels of historical awareness among pupils and students? . Working with data from a large set of respondents, the study examines the answers given by university students and primarily history teachers to several questions in an extensive questionnaire, plus the information given by selected respondents in focus groups and in-depth interviews. The study focuses on determining how much space within history teaching is devoted to several historical topics that are still neglected, and how the oral history method is applied.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/13:A15018H1

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}