OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název * : Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání
Citace : Burkovičová, R. Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání. In: Pedagogica Actualis IV.. Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2013. Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2013. s. 24-29. ISBN 978-80-8105-448-8.
Podnázev :
Rok * : 2013
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 6
Strana od * : 24
Strana do * : 29
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-8105-448-8
Kód ISSN :
Název sborníku * : Pedagogica Actualis IV.
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání * : Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : Excelencia - nový fenomén vo vysokoškolskom vzdelávání?
Místo konání konference * : Trnava, Slovensko
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Procces, learning, students, self-reflection, skills, instruments, result.
Popis v původním jazyce * :
Sebereflexi považujeme za proces podílející se na odpovědném učení se budoucího učitele a za proces, jež významně ovlivňuje kvalitu celého průběhu jeho přípravného vzdělávání i jeho profesní a osobnostní rozvoj. Prostředkem sebereflexe mohou být tematizované úkoly pro řízenou diskusi nebo zpracované jako seminární práce. Sebereflektivní dovednosti se studující musí učit. Nejlépe jde studujícím sebereflexe do minulosti. Sebereflexe v aktuálně probíhajícím pedagogickém procesu je pro ně obtížná. Součástí sebereflexe jsou další procesy, např. sebemonitorování (self-monitoring), vyjádření pravdivého sebeobrazu (self-image), sebepozorování, sebehodnocení (self-observation). Očekávaným výsledkem by mělo být sebepoznání a sebepojetí v učitelské roli a vytvoření odpovědného přístupu k učitelství, k vlastnímu studiu a k dítěti.
Popis v anglickém jazyce * :
We consider self-reflection a process involving the responsible future learning of the teacher and a process which significantly influences the quality of the entire process of their education, even their vocational and personal development. Instruments of self-reflection might be theme oriented tasks for guided discussion or treated as an essay. Students must learn self-reflecting skills themselves. A student manages to self-reflect on the past the best. Self-reflection in the current educational process is difficult for them. Self-monitoring, self-image and self-observation are among other processes that contribute to self-reflection. The desired result of self-reflection should be self-recognition and self-evaluation in the teacher role and formation of responsible attitudes toward teaching, toward own studies and towards a child.
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/13:A14018E2

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}