OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název * : Adaptive model to support decision-making in language learning
Citace : Bradáč, V. Adaptive model to support decision-making in language learning. In: EDULEARN2013. Barcelona: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2013. International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2013. s. 4036-4045. ISBN 978-84-616-3822-2.
Podnázev :
Rok * : 2013
Obor * : Informatika
Počet stran * : 6672
Strana od * : 4036
Strana do * : 4045
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-84-616-3822-2
Kód ISSN : 2340-1117
Název sborníku * : EDULEARN2013
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání * : Barcelona
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 5th International conference on education and learning technologies EDULEARN
Místo konání konference * : Barcelona
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
e-learning, expert system, learning management system, adaptive learning, language learning.
Popis v původním jazyce * :
The paper deals with the area of e-learning education. The research consists in proposing an expert system for decision-making support in defining an ideal learning model, individualised for each student. Thus the system is designed in order to enable the student to pass automatically through the e-learning course while the condition of adapting the content to the student?s learning style is met. Adaptation and automated passing are achieved by dividing the process of studying into four basic processes Process (M1) contains two basic subprocesses dealing with acquiring information about the student: their learning style based on a questionnaire inquiry and their language level based on a didactic test. The decision-making process is also influenced by information of a non defined character (fuzzy), the system then chooses a solution using IF-THEN rules. The adaptive system for decision-making support will enable automated creation of study variants which are suited to individual students? needs.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17310/13:A14018E0

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}