OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Přírodovědecká fakulta (31000)
Název * : POSTOJE ŽÁKŮ TECHNICKÝCH A NETECHNICKÝCH OBORŮ SOŠ K PŘEDMĚTU FYZIKA
Citace : Kerlínová, V., Mechlová, E. a Koníček, L. POSTOJE ŽÁKŮ TECHNICKÝCH A NETECHNICKÝCH OBORŮ SOŠ K PŘEDMĚTU FYZIKA. In: Fyzikálne vzdelávanie v systéme reformovaného školstva. Nitra: Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2013. Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2013. s. 229-238. ISBN 978-80-558-0232-9.
Podnázev :
Rok * : 2013
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 652
Strana od * : 229
Strana do * : 238
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-80-558-0232-9
Kód ISSN :
Název sborníku * : Fyzikálne vzdelávanie v systéme reformovaného školstva
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Místo vydání * : Nitra
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : DIDFYZ 2012, Fyzikálne vzdelávanie v systéme reformovaného školstva
Místo konání konference * : Račkova Dolina, Slovensko
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
pupils attitudes , pedagogical research, technical schools
Popis v původním jazyce * :
U žáků technických i netechnických oborů byly formou akčního výzkumu zkoumány postoje žáků k předmětu fyzika. Bylo zjištěno, že žáci technických i netechnických oborů se rozhodli pro studium odborné školy z důvodu zájmu o obor. Z hlediska oblíbenosti předmětů je fyzika u žáků technických oborů řazena před matematiku, u žáků netechnických oborů je tomu naopak. Za nejnáročnější jsou u technických oborů považovány předměty elektrotechnické, u oborů netechnických cizí jazyky. Žáky netechnických oborů je fyzika hodnocena jako předmět obtížný, žáky technických oborů jako středně těžký až obtížný. Fyzika na střední škole je ve srovnání s fyzikou na škole základní vnímána jako náročnější, přičemž jako velmi zajímavé byly žáky uvedeny tyto části fyziky: Elektřina, Magnetismus, Jaderná fyzika, Optika a Astrofyzika.
Popis v anglickém jazyce * :
Intention of action research, which was conducted through a questionnaire survey during the school year 2010/2011 at high technical schools, was to map pupils attitudes of the first classes of technical and non-technical fields to the subject physics. It was found out physics position in comparison with other subjects, especially technical subjects, from the point of view of popularity and exacting. It was also found out whether physics is considered to be rather easier or more difficult subject from pupils view, and how pupils perceive physics from the perspective of compared with exacting at basic school, and also which parts of physics pupils are considered to be the most interesting. From the research also emerged to what degree pupils consider physics to be important for their future life and possibility using physics in a practical life.
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17310/13:A140184C

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}