OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název * : "Writing the prospective student in the text":On the interplay of monoglossic and heteroglossic elements in university websites
Citace : Tomášková, R. "Writing the prospective student in the text":On the interplay of monoglossic and heteroglossic elements in university websites. In: "Writing the prospective student in the text":On the interplay of monoglossic and heteroglossic elements in university websites. první. vyd. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2012. s. 154-173. ISBN 978-80-7464-179-4.
Podnázev :
Rok * : 2012
Obor * : Jazykověda
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7464-179-4
Název knihy v originálním jazyce * : "Writing the prospective student in the text":On the interplay of monoglossic and heteroglossic elements in university websites
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Místo vydání * : Ostrava
Název nakladatele * : Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Označení vydání
(číslo vydání) :
první
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 19
Počet stran knihy * : 277
Strana od * : 154
Strana do * : 173
Počet výtisků knihy * : 200
EID :
Klíčová slova anglicky * :
interpersonal metafunction; web genres; institutional discourse; dialogicity; heteroglossia; modality
Popis v původním jazyce * :
The paper aims to provide an insight into the ways the prospective students website texts strive to target and attract the desired audience, and into the interplay of elements contributing to the interpersonal positioning in this advertising-like institutional discourse. The analysis is inspired by Iedema's exploration of the "shouldness" and enablement aspects of institutional discourse and applies Martin and White's classification of engagement features within the appraisal system. The study focuses on the use of modal verbs realizing the anticipatory aspect of the text in constructing the envisaged reader, and their correlation with the representation of the participants in the text and with particular stages or moves in the website generic structure. The research results also seem to support an argument that the heteroglossic or dialogic elements are recursive and may be identified beyond the level of proposition, on the level of genre staging and genre colony.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/12:A1401801

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}