OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Analýza vybraných rizikových projevů v oblasti komunikativní kompetence u dětí v předškolním věku
Citace
Zezulková, E. Analýza vybraných rizikových projevů v oblasti komunikativní kompetence u dětí v předškolním věku.
In:
Tradície a inovácie vo výchove a vzdelávaní modernej generácie učiteľov VIII.
Ružomberok: PdF, 2013. s. 70-84. ISBN 978-80-561-0012-7.
Subtitle
Publication year:
2013
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-561-0012-7
Book title in original language:
Tradície a inovácie vo výchove a vzdelávaní modernej generácie učiteľov VIII.
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ružomberok
Publisher name:
PdF
Issue reference (issue number):
:
Published:
v zahraničí
Author of the source document:
Number of pages:
14
Book page count:
416
Page from:
70
Page to:
84
Book print run:
EID:
Key words in English:
logopaedics prevention, pre-school education, communicative competence, partial abilities, orientation logopaedics diagnostics, at-risk child
Annotation in original language:
Příspěvek je zaměřen na aspekty logopedické prevence u dětí předškolního věku. Analyzuje vybrané dílčí způsobilosti komunikativní kompetence u dětí předškolního věku a zdůrazňuje nutnost intenzivní stimulace jazykové a komunikativní kompetence v rámci primární specifické logopedické prevence zejména u dětí s rizikovými signály ve vývoji řeči. Poukazuje na možné negativní důsledky edukačním procesu a dotýká se zároveň problematiky diagnostické kompetence pedagogů.
Annotation in english language:
This paper is focused on the aspects of logopaedics prevention of children in pre-school age. It analyses chosen partial abilities of communicative competence of children in pre-school age in the context of expected outcome in the given area whose optimal level is characterised by the frame educational programme for pre-school education. The paper emphasizes the necessity of stimulation of language and communicative competences in the primary logopaedics prevention especially in children with risk signals in the speech development. It also points out possible negative consequences in the subsequent education process. The paper also mentions the issues of diagnostics competence of teachers.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/13:A14017YR
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules