OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Ústav pro výzkum a aplikace fuzzy modelování (94410)
Název * : Fuzzy tool for customer satisfaction analysis in CRM systems
Citace : Walek, B. Fuzzy tool for customer satisfaction analysis in CRM systems. In: Proceedings of 36th International Conference on Telecommunications and Signal Processing (TSP). Brno: Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology, 2013. Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology, 2013. s. 11-14. ISBN 978-147990404-4.
Podnázev :
Rok * : 2013
Obor * : Informatika
Počet stran * : 4
Strana od * : 11
Strana do * : 14
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-147990404-4
Kód ISSN :
Název sborníku * : Proceedings of 36th International Conference on Telecommunications and Signal Processing (TSP)
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology
Místo vydání * : Brno
Stát vydání : Sborník vydaný v ČR
Název konference : 36th International Conference on Telecommunications and Signal Processing, TSP 2013
Místo konání konference * : Řím
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
CRM; customer satisfaction analysis; customer; fuzzy tool; expert system
Popis v původním jazyce * :
Nowadays, the concept of CRM systems is very popular. Important aspect of CRM system is customer satisfaction analysis which evaluates customer preferences using questionnaire survey. Currently, there are two main approaches for customer satisfaction analysis. Rough set approach uses decision rules for evaluation of customer preferences. Based on this approach the fuzzy tool for customer analysis is proposed. Fuzzy tool consists of expert system with knowledge base and evaluates questionnaire answers collected from customers. Evaluated results of customer satisfaction analysis are processed and visualized. The proposed fuzzy tool is verified on specific example.
Popis v anglickém jazyce * :
Nowadays, the concept of CRM systems is very popular. Important aspect of CRM system is customer satisfaction analysis which evaluates customer preferences using questionnaire survey. Currently, there are two main approaches for customer satisfaction analysis. Rough set approach uses decision rules for evaluation of customer preferences. Based on this approach the fuzzy tool for customer analysis is proposed. Fuzzy tool consists of expert system with knowledge base and evaluates questionnaire answers collected from customers. Evaluated results of customer satisfaction analysis are processed and visualized. The proposed fuzzy tool is verified on specific example.
Typ zdroje financování výsledku * : Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17610/13:A14017U4

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}