OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Ano kvalitativní metodologii ve speciální pedagogice
Citace
Kysučan, J. Ano kvalitativní metodologii ve speciální pedagogice.
In:
Rovné příležitosti v edukaci osob se speciálními potřebami.
Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2009. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2009. s. 136-140. ISBN 978-80-7368-654-3.
Subtitle
Publication year:
2009
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
5
Page from:
136
Page to:
140
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7368-654-3
ISSN code:
Proceedings title:
Rovné příležitosti v edukaci osob se speciálními potřebami
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Rovné příležitosti v edukaci osob se speciálními potřebami
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
qualitative research, quantitative research, methods of diagnostics, person withdisability, special educational diagnostics
Annotation in original language:
Příspěvek je rozdělen na dvě části. První část je teoretickým vstupem k problematice kvalitativních výzkumných metod. Ve druhé části jsou představeny některé možnosti jejich uplatnění při výzkumu některých speciálně pedagogických jevů, zejména jsou zdůrazněny možnosti jejich aplikace ve speciálně pedagogické diagnostice.
Annotation in english language:
The paper is divided into two parts. The first part is theoretical admission to qualitative research methods. In the second part there are introduced some possibilities of their use in research of some special educational phenomenons. Especially there are underline possibilities of their application in special educational diagnostics.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/09:A14017PF
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules