OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Pracovní činnost jako diagnostická situace u osob s mentálním postižením
Citace
Kysučan, J. Pracovní činnost jako diagnostická situace u osob s mentálním postižením.
In:
Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice.
Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2011. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2011. s. 84-86. ISBN 978-80-7368-942-1.
Subtitle
Publication year:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
362
Page from:
84
Page to:
86
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7368-942-1
ISSN code:
Proceedings title:
Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice
Conference venue:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
special pedagogical diagnosis, interim diagnosis, work activity, a person with mental retardation, observation card, observational scale.
Annotation in original language:
Příspěvek pojednává o roli průběžné speciálně pedagogické diagnostiky. Efektivní diagnostickou situací je u žáků s mentální retardací pracovní činnost. Doporučenou metodikou je pozorovací karta. Pozorovací stupnice umožňuje posouzení jednotlivých pozorovaných jevů.
Annotation in english language:
The text deals with the role of interim special education diagnosis. Work activity for students with mental retardation is an effective diagnostic situation, and the observation card is recommended methodology for this situation. Observed phenomena are assessed by observational scale.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/11:A14017PE
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules