OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka (25300)
Title:
Média a reklama - kooperace, nebo exploatace?
Citace
Srpová, H. Média a reklama - kooperace, nebo exploatace?.
In:
(KO)MÉDIA.
Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2013. Vysoká škola finanční a správní, 2013. s. 1-6. ISBN 978-80-7408-067-8.
Subtitle
Publication year:
2013
Obor:
Jazykověda
Number of pages:
6
Page from:
1
Page to:
6
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7408-067-8
ISSN code:
Proceedings title:
(KO)MÉDIA
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Vysoká škola finanční a správní
Place of publishing:
Praha
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
(KO)MÉDIA
Conference venue:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
advertisement; mass media; cooperation; exploitation; verbal means
Annotation in original language:
Diskursy reklamní a masmediální sdílejí dlouhou historii vzájemného ovlivňování a kooperace. Mají mnohé společné vlastnosti a navzájem se učí využívat nejúčinnější a nejatraktivnější prostředky a strategie. V tomto článku jsou uvedeny jen některé z nich: funkce, prostorová ekonomie, hyperbolizace, expresivita a míšení kódů (vč. diglosie). Autorka poukazuje také na skrytou reklamu, která narůstá především v časopisecké produkci.
Annotation in english language:
Advertising and media discourses share a long history of interaction and cooperation. They have many common characteristics, they learn from each other how to use the most effective and the most attractive means of expression and strategies. In this article, I will mention only some of them: function, spatial economy, tendency to hyperbolism (exaggeration), expressivities, and code-mixing (including diglossia). I also point to the hidden or subliminal advertising, which takes place mainly in magazine production.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules