OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Ke konstruktu kvality školního života žáků - kvalitativní výsledky 1. etapy fáze výzkumu
Citace
Göbelová, T. Ke konstruktu kvality školního života žáků - kvalitativní výsledky 1. etapy fáze výzkumu.
In:
Pedagogická diagnostika a evaluace 2012.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. Ostravská univerzita, 2012. s. 464-476. ISBN 978-80-7464-167-1.
Subtitle
Publication year:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
550
Page from:
464
Page to:
476
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7464-167-1
ISSN code:
Proceedings title:
Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Conference venue:
Ostravice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
quality of school life, general satisfaction and positive and negative influences the pupils experience, qualitative research
Annotation in original language:
Příspěvek shrnuje vybrané výsledky kvalitativního šetření 1. fáze výzkumného porjektu SGS Výzkum kvality školního života žáků na 1. a 2. stupni ZŠ. Analyzovaná data přispívají k identifikaci faktorů, které u žáků pozitivně nebo negativně ovlivňují pohodu a spokojenost žáků na 1. stupni ZŠ. Na základě kvalitativního výzkumu byly identifikovány z hlediska kvality školního života žáků tyto kategorie: pozizitivní sociální interakce a integrace, pozitivní prožitky a radost z učení, příležitosti, úspěchy, pozitivní hodnocení učtelů.
Annotation in english language:
The survey comprises results of a qualitative research aimed at identification of general satisfaction and positive and negative influences the pupils experience in school. In terms of the concept of quality of school life the following qualities have been identified: Positive social interaction and integration, Experience and joy of learning , Opportunities, Achievements, Positive evaluation of teachers.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/12:A1301767
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules