OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra historie (25800)
Název * : Obraz polských dějin v současných českých dějepisných učebnicích
Citace : Gracová, B. Obraz polských dějin v současných českých dějepisných učebnicích. In: Jazyk-škola-prostor jako dererminanty kulturního vývoje Těšínského Slezska. 1. vyd. Czeski Cieszyn: Kongres Polaków v Republice Czeskiej, 2012. s. 236-246. ISBN 978-80-87381-10-6.
Podnázev :
Rok * : 2012
Obor * : Dějiny
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-87381-10-6
Název knihy v originálním jazyce * : Jazyk-škola-prostor jako dererminanty kulturního vývoje Těšínského Slezska
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Místo vydání * : Czeski Cieszyn
Název nakladatele * : Kongres Polaków v Republice Czeskiej
Označení vydání
(číslo vydání) :
1
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 14
Počet stran knihy * : 276
Strana od * : 236
Strana do * : 246
Počet výtisků knihy * : 300
EID :
Klíčová slova anglicky * :
history textbooks; content analysis; the image of Polish history; cyclical repetition; positive, negative and neutral evaluation; emotionality; iconographic material
Popis v původním jazyce * :
Analýza českých dějepisných učebnic prokázala, že je Polsku, polským dějinám a historii česko-polských vztahů od raného středověku do současnosti věnována kvantitativně značná pozornost, úměrná možnostem dějepisného vyučování. Přiblíženy jsou mnohé významné osobnosti polské politiky, vědy a umění a v zásadě i klíčové události polské historie. České dějepisné učebnice se snaží nezdůrazňovat sporné momenty ve vzájemných česko-polských vztazích. Ústup od faktografie a přísně chronologického výkladu k problémovému se promítá v určitém porušení systematičnosti výkladu. K prezentaci klíčových událostí polských dějin se využívají narativní prameny a ikonografický materiál, byť většinou v ilustrativní funkci. I v didaktickém aparátu je pamatováno na fixaci nejvýznamnějších momentů polské minulosti.
Popis v anglickém jazyce * :
Czech textbooks for historical analysis showed that Poland, Polish history and the history of Czech-Polish relations from the early Middle Ages to the present quantitatively devoted considerable attention commensurate history teaching opportunities. Approximations are many important personalities of Polish politics, science and art and in principle the key events of Polish history. Czech historiographical textbooks don´t try to point out the controversial moments in mutual Czech-Polish relations. Retreat from the body of knowledge and strictly chronological interpretation to problem is reflected in a systematic violation of interpretation. The presentation of the key events in Polish history, the use of narrative sources and iconographic material, but mostly in the illustrative function. Even in the didactic apparatus it is remembered to fix the most significant moments of the Polish past.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/12:A1301661

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}