OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Diagnostika výsledků vzdělávání učitelů pro primární edukaci
Citace
Lukášová, H., Seberová, A. a Švrčková, M. Diagnostika výsledků vzdělávání učitelů pro primární edukaci.
In:
Sborník příspěvků X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012.
Ostrava 2012: Katedra pedagogiky a andragogiky PdF OU, 2012. Katedra pedagogiky a andragogiky PdF OU, 2012. s. 150-160. ISBN 978-80-7464-167-1.
Subtitle
Publication year:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
550
Page from:
150
Page to:
160
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7464-167-1
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Proceedings:
Publisher name:
Katedra pedagogiky a andragogiky PdF OU
Place of publishing:
Ostrava 2012
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Místo konání konference:
Ostravice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
teacher preparation, reflective model, research of teacher education, results of teaching, solving the pedagogical problem, research in action, portfolio for stat´s examination
Annotation in original language:
Příspěvek prezentuje vybrané výsledky studentů studia oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy, které zakončují záměry reflektivního modelu učitelského vzdělávání (viz Lukášová-Kantorková, 2003, také Lukášová in Prucha, 2009, s. 774). Studenti prokazují svou připravenost pro výkon profese řešením pedagogického a psychologického problému, jehož součástí je zpráva o procesech a výsledcích akčního výzkumu, který řešení doprovází (viz Seberová, 2006). Výstupy reflektované pedagogické praxe jsou prezentovány v podobě obhajoby ukázkového portfolia, jež demonstruje proces přípravy, realizace a výsledku výuky souvislé projektové praxe. Reflektovaná projektová praxe je specifickou syntézou mnoha oborových didaktik studia učitelství, v níž student aplikuje získané znalosti a dovednosti.Vlastní projekt studenta je originálním pedagogickým tvořivým dílem sumarizující výsledky studia (viz ukázky pod vedením M. Švrckové, 2012).
Annotation in english language:
In this paper we will try to give a commentary on results of study the programme Teaching for the basic schools, where was used the reflective model of theacher education (see Lukášová-Kantorková and Lukášová, 2009, Prucha, 2009, s. 774). Students show their preparation for the teacher profesion with the solving pedagogical and psychological problem and thay practice the research in the action at basic schools (see Seberová, 2006). The results from the reflective pedagogice practice are show in portfolio, , which reflects the process of preparation, implementation and results of continuous learning design practice. Reflective designpractice is a synthesis of many specific didactics of teacher training in which studentsapply the acquired knowledge and skills. The project is an original student teachingcreative work summarizing the results of the study (see examples under the leadership of M. Švrckové, 2012).
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules