OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Interkulturní gramotnost v českém vzdělávání
Citace
Gúberová, M. Interkulturní gramotnost v českém vzdělávání.
In:
Gramotnost ve škole.
Hradec Králové: Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové, 2013. Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové, 2013. ISBN 978-80-905245-0-7.
Subtitle
Publication year:
2013
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
Page from:
Page to:
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-905245-0-7
ISSN code:
Proceedings title:
Gramotnost ve škole
Proceedings:
Publisher name:
Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Gramotnost ve škole
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
culture, multiculturality, literacy, intercultural literacy, curricular documents
Annotation in original language:
Ačkoli se koncept multikulturalismu jeví jako překonaný, nabývají témata s ním související stále větší aktuálnosti. Tuto skutečnost reflektovalo i zavedení Multikulturní výchovy jako průřezového tématu v rámcových vzdělávacích programech. Více než multikulturní přístup je ovšem potřeba zdůrazňovat interkulturní aspekt, a to zejména v gramotnostním pojetí. Jsou na tuto skutečnost naše kurikulární dokumenty připraveny?
Annotation in english language:
Even if the concept of multiculturalism seems to be surpassed, its issues have been becoming more and more actual. This fact has also been reflected in establishment of Multicultural education into the Framework curricula. More than a multicultural approach, the emphasis on intercultural aspect is needed, particularly in the means of literacy. Are our curricular documents ready for this?
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules