OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Pedagogická fakulta (45000)
Title:
Školní připravenost v oblasti rozvoje osobnosti u dětí 1. třídy základní školy
Citace
Tomášová, A. Školní připravenost v oblasti rozvoje osobnosti u dětí 1. třídy základní školy: Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012.
In:
Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012.
Ostrava: Universitas ostraviensis, 2012. Universitas ostraviensis, 2012. s. 386-396. ISBN 978-80-7464-167-1.
Subtitle
Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Publication year:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
550
Page from:
386
Page to:
396
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-167-1
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Universitas ostraviensis
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA A EVALUACE 2012
Místo konání konference:
Ostravice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
school maturity; personality; personality structure; socialization; preschool time; young school age.
Annotation in original language:
Práce zkoumá osobnost dítěte, která se rozvíjí jak v rodině, tak mezi vrstevníky v mateřské a primární škole. Vlastnosti osobnosti dítěte, které jsou získány výchovou nebo jsou geneticky dané, ovlivňují sociální interakci ve skupině vrstevníků ve škole. V průběhu sociální interakce dochází také ke změnám vlastností u dětí v rámci působení intencionálního prostředí. Výzkumné šetření popisuje vlastnosti extravertních a introvertních dětí na počátku první třídy.
Annotation in english language:
This work researches a chilďs personality, which develops in the family as well as among their peers at nursery and primary school. Chilďs personality traits shaped by family upbringing or genetically innate affect social interaction in a group of classmates. During that interaction, the children also change their behavioural traits in terms of intentional environment. The research describes personal qualities of both extrovert and introvert children at the beginning of their first year of primary school.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/12:A13015AO
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules