OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Pedagogická fakulta (45000)
Title:
Školní připravenost v oblasti sociálního rozvoje u dětí před nástupem do 1. třídy základního vzdělávání
Citace
Tomášová, A. Školní připravenost v oblasti sociálního rozvoje u dětí před nástupem do 1. třídy základního vzdělávání: Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012.
In:
Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012.
Ostrava: Universitas ostraviensis, 2012. Universitas ostraviensis, 2012. s. 452-462. ISBN 978-80-7464-167-1.
Subtitle
Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Publication year:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
550
Page from:
452
Page to:
462
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-167-1
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspevku X. ročníku mezinárodní konference Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Universitas ostraviensis
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA A EVALUACE 2012
Místo konání konference:
Ostravice
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
School preparedness; school maturity; nursery school; younger school-age; social learning; communication; cooperation; primary education; postponement of school attendance; pedagogical diagnostics.
Annotation in original language:
Příspěvek se věnuje problematice školní připravenosti v oblasti sociálního rozvoje u dětí před nástupem do1. třídy základního vzdělání. Zaměřuje se na význam socializace a komunikace předškolního dítěte v mateřské škole jako na významnou oblast připravenosti ke školní docházce a zvládání požadavků ve spojitosti s rolí školáka. V souvislosti se sociálním učením dětí v mateřské škole jsou z teorie vybrány poznatky o diagnostikování sociálního učení v praxi a možnosti ovlivnění sociálního učení pedagogem, využití sociometrického testu při diagnostikování vztahů mezi dětmi ve vybrané třídě mateřské školy
Annotation in english language:
The paper handles the issues of school preparedness in the field of social development of children before entering the 1st form of primary school. It is focused on the importance of socialization and communication of preschool child at nursery school as a significant aspect of preparedness for school attendance and coping with the requirements associated with the pupil?s role. The theory of social learning of children at nursery school is analyzed dealing with the findings regarding social learning diagnostic in practice, teacher?s tools to influence social learning and sociometric test application in diagnosing the relations among children in a selected nursery school class.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/12:A13015AN
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules