OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Pedagogické diagnostikování v učitelství pro mateřské školy
Citace
Burkovičová, R. Pedagogické diagnostikování v učitelství pro mateřské školy.
In:
Pedagogická diagnostika a evaluace 2012.
Ostrava: Pedagogická fakulta OU Ostrava, 2012. Pedagogická fakulta OU Ostrava, 2012. s. 90-96. ISBN 978-80-7464-167-1.
Subtitle
Publication year:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
7
Page from:
90
Page to:
96
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7464-167-1
ISSN code:
Proceedings title:
Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Pedagogická fakulta OU Ostrava
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogická diagnostika a evaluace 2012
Místo konání konference:
Sepetná
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Preschool child, student, teacher, kindergarten, problem, diagnostic activities, observation, pedagogical diagnostic activities.
Annotation in original language:
V učitelství pro mateřské školy se činnosti pedagogického diagnostikování zaměřují na konkrétní dítě předškolního věku jako na jednotlivce a na sociální svět dítěte. Základní aktivitou je pozorování studujících cílené nejprve na nabídnutý předmět pozorování ve vymezené oblasti, později na otázky formulované samými studenty jako problémy, jež se vztahují k dítěti a jeho světu a jež je potřeba rozpoznat.
Annotation in english language:
Pedagogical diagnostics of kindergarten teachers focus on a particular preschool child as the individual alone as well as on the social world of the relevant s child. The basic activity is the observation of pedagogical students, first focusing on the subject of the actual observation done within the designated area, and later on questions formulated by pedagogical students and describing problems related to the child and its world, and which need to be recognized.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/12:A13015AA
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules