OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Název:
Computer Aided Testing of Children´s Memory
Citace
Badošek, R., Kimplová, T. a Malčík, M. Computer Aided Testing of Children´s Memory.
In:
Information and Communication Technology in Education. Proceedings.
University of Ostrava, 2012. s. 9-15. ISBN 978-80-7464-135-0.
Podnázev
Rok vydání:
2012
Obor:
Informatika
Počet stran:
7
Strana od:
9
Strana do:
15
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-135-0
Kód ISSN:
Název sborníku:
Information and Communication Technology in Education. Proceedings
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
University of Ostrava
Místo vydání:
Neuveden
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Information and Communication Technology in Education
Místo konání konference:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
short-term memory, long-term memory, ICT, psychology, diagnostics of school abilities
Popis v původním jazyce:
This article presents the results of a pilot memory testing of 5th grade pupils with the use of computers. This memory testing is an innovative addition to the diagnostics of pupils? skills done by the Society for School Quality, o.s. The diagnostics assesses the success rate of utilising school knowledge. Although the testing of pupils is focused on applied skills rather than knowledge, the creation of the test set presupposed certain minimal memory level. The test results show that the newly created memory tests have a statistically significant level of correlation with the results of individual assessed school disciplines. This tool could therefore be used as a partial, moderate predictor of school success rate.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/12:A130159Z
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules