OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra českého jazyka (25300)
Title:
Je jazyk nových médií opravdu nový? (komparativní analýza současných a starých českých reklam)
Citace
Srpová, H. Je jazyk nových médií opravdu nový? (komparativní analýza současných a starých českých reklam).
In:
Język nowych mediów.
1. vyd. Łodź, Polsko: Wydawnictwo Primum Verbum, Uniwersytet Łódzki, 2012. s. 355-364. Primum Verbum. ISBN 978-83-62157-42-6.
Subtitle
Publication year:
2012
Obor:
Jazykověda
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-83-62157-42-6
Book title in original language:
Język nowych mediów
Title of the edition and volume number:
Primum Verbum
Place of publishing:
Łodź, Polsko
Publisher name:
Wydawnictwo Primum Verbum, Uniwersytet Łódzki
Issue reference (issue number):
1:
Published:
v zahraničí
Author of the source document:
Number of pages:
10
Book page count:
383
Page from:
355
Page to:
364
Book print run:
EID:
Key words in English:
Czech commercials; language; advertising strategies; graphic techniques; comparative analysis;
Annotation in original language:
Článek se zaměřuje na komparativní analýzu českých reklam od konce 19. století do počátku 21. století. Srovnává grafiku, prostředky verbální a typické strategie.
Annotation in english language:
The article specifies the basic features of the Czech commercials published in the Czech press from the end of the 19th century till the beginning of the 21st century. It provides comparative analysis of the typical graphic means of expressions (graphic techniques, colour, and letters), verbal means (imperative, present and future tenses, 2nd person singular versus plural, 1st person singular; means of intensification, typical syntactic structures, exploitation of fiction and scientific styles, and linguistic code preferences), and typical strategies (?free? products, foreign origin, experts and research recommendations, tradition, fear, eroticism, lies, and celebrities). The author compares each of these means of expression in both corpuses - old and the new one.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules