OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra českého jazyka (25300)
Název:
Je jazyk nových médií opravdu nový? (komparativní analýza současných a starých českých reklam)
Citace
Srpová, H. Je jazyk nových médií opravdu nový? (komparativní analýza současných a starých českých reklam).
In:
Język nowych mediów.
1. vyd. Łodź, Polsko: Wydawnictwo Primum Verbum, Uniwersytet Łódzki, 2012. s. 355-364. Primum Verbum. ISBN 978-83-62157-42-6.
Podnázev
Rok vydání:
2012
Obor:
Jazykověda
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-83-62157-42-6
Název knihy v originálním jazyce:
Język nowych mediów
Název edice a číslo svazku:
Primum Verbum
Místo vydání:
Łodź, Polsko
Název nakladatele:
Wydawnictwo Primum Verbum, Uniwersytet Łódzki
Označení vydání
(číslo vydání):
1:
Vydáno:
v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
10
Počet stran knihy:
383
Strana od:
355
Strana do:
364
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Czech commercials; language; advertising strategies; graphic techniques; comparative analysis;
Popis v původním jazyce:
Článek se zaměřuje na komparativní analýzu českých reklam od konce 19. století do počátku 21. století. Srovnává grafiku, prostředky verbální a typické strategie.
Popis v anglickém jazyce:
The article specifies the basic features of the Czech commercials published in the Czech press from the end of the 19th century till the beginning of the 21st century. It provides comparative analysis of the typical graphic means of expressions (graphic techniques, colour, and letters), verbal means (imperative, present and future tenses, 2nd person singular versus plural, 1st person singular; means of intensification, typical syntactic structures, exploitation of fiction and scientific styles, and linguistic code preferences), and typical strategies (?free? products, foreign origin, experts and research recommendations, tradition, fear, eroticism, lies, and celebrities). The author compares each of these means of expression in both corpuses - old and the new one.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules