OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název * : Structural and Cognitive Stereotyping in Lifestyle Magazines for Women
Citace : Tomášková, R. Structural and Cognitive Stereotyping in Lifestyle Magazines for Women. In: Discourse Interpretation. Approaches and Applications. Newcastle upon Tyne, Velká Británie: Cambridge Scholars Publishing, 2012. s. 209-222. ISBN 978-1-4438-3632-6.
Podnázev :
Rok * : 2012
Obor * : Jazykověda
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-1-4438-3632-6
Název knihy v originálním jazyce * : Discourse Interpretation. Approaches and Applications.
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Místo vydání * : Newcastle upon Tyne, Velká Británie
Název nakladatele * : Cambridge Scholars Publishing
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 14
Počet stran knihy * : 231
Strana od * : 209
Strana do * : 222
Počet výtisků knihy * : 200
EID :
Klíčová slova anglicky * :
women?s magazines; parallelism; structural stereotype; macrostructure; microstructure
Popis v původním jazyce * :
A stereotype, be it a phenomenon of linguistic structure or a reflection of cognitive schemata, belongs among the key features defining the discourse of lifestyle magazines, and women?s magazines in particular. Drawing upon Tárnyiková?s definition of structural stereotypes and van Dijk?s theory of macrostructures, this study explores stereotypes as the interface of the recurrence of form and meaning, and aims to provide an insight into the interplay between the stereotypes realized on the level of microstructures and the stereotypes on the macrostructural level. The multifunctional nature of stereotypes includes their role in the mechanisms of textual cohesion as well as in the cognitive processes of reflecting existing scripts or schemata and developing new ones. Due to its multidimensionality, stereotyping serves as an effective communication strategy.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/12:A13014OQ

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}