OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Název * : Výzkum profesních hodnot u studentů učitelství 1. stupně ZŠ - výsledky smíšeného modelu výzkumu
Citace : Göbelová, T. Výzkum profesních hodnot u studentů učitelství 1. stupně ZŠ - výsledky smíšeného modelu výzkumu. In: Smíšený design v pedagogickém výzkumu. Sborník příspěvků z 19. výroční konference ČAPV.. Brno: Brno, 2011. Brno, 2011. s. 292-297. ISBN 978-80-210-5774-6.
Podnázev :
Rok * : 2011
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 7
Strana od * : 292
Strana do * : 297
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-80-210-5774-6
Kód ISSN :
Název sborníku * : Smíšený design v pedagogickém výzkumu. Sborník příspěvků z 19. výroční konference ČAPV.
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Brno
Místo vydání * : Brno
Stát vydání : Sborník vydaný v ČR
Název konference : Smíšený design v pedagogickém výzkumu.
Místo konání konference * : Brno
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celostátní akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
professional values, primary student teacher´s, WVI Super´s Work Values Inventory, CREDO MEM method
Popis v původním jazyce * :
Příspěvek shrnuje výsledky studie sekvenčního smíšeného výzkumu profesních hodnot u studentů učitelství 1. stupně ZŠ. Cílem bylo: 1 analyzovat oblast profesních hodnot studentů učitelství z hlediska intrinsických a extrinsických hodnot. 2 Zjistit názory studentů na nejdůležitější aspekty práce učitele. V kvantitativní části výzkumu byl testován a použit standardizovaný dotazník Work Values Inventoty (Super, 1970). Na základě analýzy dat vyplynulo, že studenti považují za nejdůležitější pracovní hodnoty dosažitelnost práce, altruismus a způsob života. Kvalitativní data byla shromážděna na pomocí metody CREDO MEM zjišťující názory studentů učitelství na nejdůležitější profesní hodnoty v práci učitele. Tato metoda byla doplněna hloubkovými rozhovory. Zdroje důležitosti práce učitele představují tyto kategorie: smysl, láska a vztah k dětem, morální hodnoty, výchova a vzdělávání, profesní kompetence.
Popis v anglickém jazyce * :
Abstract: The aim of the paper is to analyse professional values among primary student teachers?. The objectives of the paper are to: 1. Analyse work values of these students in terms of extrinsic and intrinsic values; 2.Ascertain the students? views concerning the most important aspects of teacher´s work. Design: Sequential mixed model research. Methods: In quantitative research data was collected using 45 questions (WVI, D. Super, 1970). Qualitative research utilises methods of CREDO MEM as well as depth interview. Findings: 1. Achievement, altruism and way of life were found as three most important values in this research. 2. Open coding identified the importance of these source categories: meaning, love and relationship with the children, moral values, education, and professional competence.
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/11:A12014IO

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}