OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra výtvarné výchovy (45030)
Title:
Sapienter cogitare, honeste operari, loqui argute
Citace
Sztablová, D. Sapienter cogitare, honeste operari, loqui argute.
In:
Od Rámcového vzdělávacího programu ke Školnímu vzdělávacímu programu, idea a realita.
Ostrava, Ostravská univerzita v Ostravě, PdF: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra společenských věd, 2008. Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra společenských věd, 2008. s. 58-63. ISBN 978-80-7368-563-8.
Subtitle
Publication year:
2008
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
58
Page to:
63
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7368-563-8
ISSN code:
Proceedings title:
Od Rámcového vzdělávacího programu ke Školnímu vzdělávacímu programu, idea a realita
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra společenských věd
Place of publishing:
Ostrava, Ostravská univerzita v Ostravě, PdF
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Od Rámcového vzdělávacího programu ke Školnímu vzdělávacímu programu, idea a realita...
Conference venue:
Ostrava, PDF Ostravské univerzity v Ostravě
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
education programmes, fundamental educational documents which are to significantly influence education within the Czech Republic, the integer and objective values related to institutional transformation endeavours of the Ostrava University in Ostrava, College of Education, Model Related to Professional Preparation of Kindergarten Teachers and Teachers for 1st Stage of Elementary Schools, development of teachers? professional competences, conditions of children?s artistic educational development in the Department of Arts
Annotation in original language:
Rámcové vzdělávací programy jednotlivých stupňů a typů školního vzdělávání jsou prezentovány jako zásadní vzdělávací dokumenty, které mají v příštích letech významně ovlivňovat vzdělávání v České republice.Dá se předpokládat, že praktické iniciativy odborných pracovišť v podmínkách Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě přinesly řadu modelů uskutečňování profesní učitelské přípravy. S výhledem na celek a objektivní hodnoty institucionálních snah se rodil na katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě tzv. Zvnitřňující model profesní přípravy učitelů mateřských škol, 1. stupně základní školy s vazbou na jejich kompetence k přípravě a rozvíjení výtvarného vzdělání dětí. Principy tohoto modelu byly uplatněny u ostatních studijních oboru učitelství výtvarné výchovy, které byly na katedře výtvarné výchovy akreditovány.
Annotation in english language:
Get to know wisely, work honestly, speak brightly. Frame education programmes related to particular school educational levels and types are presented as fundamental educational documents which are to significantly influence education within the Czech Republic. With respect to the integer and objective values related to institutional transformation endeavours of the Ostrava University in Ostrava, College of Education, there was drawn up a so-called Inside-going Model Related to Professional Preparation of Kindergarten Teachers and Teachers for 1st Stage of Elementary Schools. It is in a direct relation to development of teachers? professional competences regarding conditions of children?s artistic educational development in the Department of Arts. The question is if we are currently able to learn from the history related to solution to this problem.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules