OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Název:
Vliv fonematické diferenciace mozku v procesu učení
Citace
Zezulková, E. Vliv fonematické diferenciace mozku v procesu učení.
In:
Sapere Aude 2012, Vzdělávání a dnešní společnost.
Magnanimitas, 2012. s. 11-20. ISBN 978-80-904877-9-6.
Podnázev
Rok vydání:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
9
Strana od:
11
Strana do:
20
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-80-904877-9-6
Kód ISSN:
Název sborníku:
Sapere Aude 2012, Vzdělávání a dnešní společnost
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Magnanimitas
Místo vydání:
Neuveden
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Vědecká konference s mezinárodní účastí - Sapere Aude 2012
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
verbal communication, communication skills, school integration, social integration, pupils with slight mental disorder, the differentiating ability of the brain, phonemic differentiation, phonemic awareness
Popis v původním jazyce:
Příspěvek analyzuje podmínky vývoje řeči u dětí s mentální retardací a specifika používání řeči v sociálním kontextu. Poukazuje rovněž na vzájemné souvislosti mezi myšlením a řečí a klade důraz na rozvoj komunikační kompetence v procesu školské integrace. Zdůvodňuje nutnost systematického působení na rozvoj řeči u dětí s lehkou mentální retardací se zaměřením na fonematickou diferenciaci. Seznamuje s výsledky výzkumu zaměřeného na zjišťování a posuzování úrovně fonematické diferenciace u žáků v mladším školním věku, z nichž vyvozuje návrhy pro speciálně pedagogickou teorii a praxi
Popis v anglickém jazyce:
The article analyses the conditions for development of speech in children with mental disorder and the particularities of using speech in social context. It points out the mutual connections between thinking and speech and it puts the emphasis on the development of communication competence in the process of school integration. It gives reasons for the necessity of systematic affecting the development of speech in children with slight mental disorder focused on the phonemic differentiation. It gives information on the results of the research focused on finding and judging the level of phonemic differentiation in pupils in young school age from which the suggestions for special pedagogical theory and practise are derived.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/12:A12014FP
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules