OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Analýza výstupů dramatické výchovy a klíčových kompetencí
Citace
Karaffa, J. Analýza výstupů dramatické výchovy a klíčových kompetencí.
In:
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
Brno: Masarykova univerzita, 2011. Masarykova univerzita, 2011. s. 344-348. ISBN 978-80-210-5774-6.
Subtitle
Publication year:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
5
Page from:
344
Page to:
348
Form of publication:
ISBN code:
978-80-210-5774-6
ISSN code:
Proceedings title:
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Masarykova univerzita
Place of publishing:
Brno
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Conference venue:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
drama education, key competencies, qualitative research, analysis of documents
Annotation in original language:
V příspěvku hledáme odpovědí na otázku: Jaký potenciál má dramatická výchova k rozvíjení klíčových kompetencí? Hlavní metodou se stala analýza dokumentů, na jejímž základě vznikal systém kategorií, pro které byly postupně vyhledávány výskyty činitelů vyjadřujících kvalitu dílčích oblasti dramatické výchovy. Následně šlo o jejich třídění na základě vymezených kategorií, které mohou tvořit také strukturu jednotlivých klíčových kompetencí. Jedním z výsledků je tak popis konkrétních výstupů dramatické výchovy, jejichž naplňování může mít vliv na rozvoj klíčových kompetencí a rozpracování kritérií k zaznamenávání jejich kvality, což se ukazuje také jako vhodné východisko pro kvalitativní i kvantitativní výzkum a deskripci stavu klíčových kompetencí v jejich různých etapách vývoje v reálné školní praxi.
Annotation in english language:
In this paper, we are looking for answer to the questions: What potential does the drama education have on the development of key competencies? The main method was the analysis of documents, under which the system of categories gradually searching for occurrences of sub-factors representing the quality of the drama education, has been created. Consequently, their classification on the basis of defined categories, which can also form the structure of key competencies, has been done. One result is the description of the specific outcomes of drama education, whose implementation may influence the development of key competencies and setting of criteria for their quality recording, which looks like a suitable method for qualitative and quantitative research and description of the status of key competencies in their various stages of development in a real school practice.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/11:A12014F6
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules