OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra psychologie (25700)
Název * : Emočná a sociálna inteligencia adolescentov zdravotne oslabených a telesne postihnutých
Citace : Karaffová, E. a Baumgartner, F. Emočná a sociálna inteligencia adolescentov zdravotne oslabených a telesne postihnutých. In: Sborník příspěvků: Sociální procesy a osobnost 2009: Člověk na cestě životem: rizika, výzvy, příležitosti. Brno: Psychologický ústav AV ČR, v.v.i., 2010. Psychologický ústav AV ČR, v.v.i., 2010. s. 140-147. ISBN 978-80-86174-15-0.
Podnázev :
Rok * : 2010
Obor * : Psychologie
Počet stran * : 8
Strana od * : 140
Strana do * : 147
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-80-86174-15-0
Kód ISSN :
Název sborníku * : Sborník příspěvků: Sociální procesy a osobnost 2009: Člověk na cestě životem: rizika, výzvy, příležitosti
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Psychologický ústav AV ČR, v.v.i.
Místo vydání * : Brno
Stát vydání : Sborník vydaný v ČR
Název konference : Sociální procesy a osobnost 2009: Člověk na cestě životem: rizika, výzvy, příležitosti
Místo konání konference * : Třešť
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
emotional and social intelligence ; early adolescence ; disabled
Popis v původním jazyce * :
V súčasnosti sa ku konceptu inteligencie viažu rôzne teoretické významy, rovnako ako konceptuálne nejasnosti konštruktu. Poukazuje sa na dôležitosť analýzy vzťahu emočnej inteligencie v ponímaní modelu ako osobnostnej črty i ako schopnosti k sociálnym kompetenciám významným v rannej adolescencii. Chápanie konceptu emočnej inteligencie nie je jednotné a taktiež je isté prekrývanie s pojmom sociálna inteligencia. V tomto príspevku sa venujeme vzťahu emočnej inteligencie ako osobnostnej črty k sociálnej inteligencii. Dáta boli získané vo výbere dospievajúcich zdravotne oslabených a s telesným postihnutím pomocou škály črtovej emočnej inteligencie (TEIQue) a škály sociálnej inteligencie (TSIS). Niektoré z konceptov, ktoré štúdia predkladá, prepája a poukazuje na potrebu predloženia modelu integrujúceho viaceré prístupy, skúma tiež dôsledky pre výskum a prax.
Popis v anglickém jazyce * :
The concept of intelligence is currently linked to different theoretical meanings, as well as conceptual ambiguity of the construct. It is shown to the importance of the analysis of the relationships of emotional intelligence in terms of the model as the personality feature and also to the abilities towards social competences which are very important in early adolescence. Understanding the concept of emotional intelligence is not uniform and there is some overlap with the concept of social intelligence. This paper deals with relationships of emotional intelligence as personality feature and social intelligence. The data were obtained in the selection of health weakened and disabled adolescents through a Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue) and the range of the Tromso Social Intelligence Scale (TSIS).
Typ zdroje financování výsledku * : Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}