OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Název * : Utilising the Natural Environment in the Teaching of Symmetry in Primary Education
Citace : Zemanová, R. Utilising the Natural Environment in the Teaching of Symmetry in Primary Education. In: Matematyka w przyrodzie - matematyka i przyroda w ksztalceniu powszechnym. 1. vyd. Nowy Sacz: Wydawnictvo Naukowe Panstwowej Wyzszej Skoly Zawodowej w Novym Saczu, 2011. s. 161-167. ISBN 978-83-63196-04-2.
Podnázev :
Rok * : 2011
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-83-63196-04-2
Název knihy v originálním jazyce * : Matematyka w przyrodzie - matematyka i przyroda w ksztalceniu powszechnym
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Místo vydání * : Nowy Sacz
Název nakladatele * : Wydawnictvo Naukowe Panstwowej Wyzszej Skoly Zawodowej w Novym Saczu
Označení vydání
(číslo vydání) :
1.
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 7
Počet stran knihy * : 174
Strana od * : 161
Strana do * : 167
Počet výtisků knihy * : 200
EID :
Klíčová slova anglicky * :
mathamtics teaching, primary education, geometry, symmetry
Popis v původním jazyce * :
The first part of this report deals with the importance of symmetry in philosophy, especially ancient and medieval philosophy. Some important symmetries of both animate and inanimate nature are characterised, including the symmetries of the human face. This is followed by somewhat extensive part that deals with the summary of up-to-date information on the basics of the Forest Nursery School programme. The second part of the report analyses the possibilities of utilising the natural environment when teaching pre-primary and primary school geometry, with respect to Framework Education Programmes and the skills/requirements defined therein. The focus is on the propaedeutic of the term rotational symmetry. Afterwards, the report informs about the mathematical, or rather geometrical training of future teachers as it is received at the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava by students of Primary School Teaching --- 1st level; Pre-School Teaching; and Special Pedagogy.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/11:A12014C9

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}