OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Nadání v současném školství - výhoda nebo přítěž
Citace
Kovářová, R. Nadání v současném školství - výhoda nebo přítěž.
In:
Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí Učíme nadané žáky.
Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2012. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2012. s. 95-104. ISBN 978-80-7464-104-6.
Subtitle
Publication year:
2012
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
10
Page from:
95
Page to:
104
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7464-104-6
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí Učíme nadané žáky
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Učíme nadané žáky
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
gift, legislative documents, gifted pupil, teacher, teachers´ competences, identification, education.
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá legislativními možnostmi a realitou při vzdělávání mimořádně nadaných žáků V České republice. Analyzuje nedostatky, které je nezbytné pro efektivní edukaci nadaných žáků postupně odstraňovat.
Annotation in english language:
This paper deals with the legislative possibilities and realities in the education of gifted children in the Czech Republic. It analyzes the shortcomings that are necessary for effective education of gifted pupils gradually to eliminate.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/12:A12014A3
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules