OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Podpora kognitivních procesů nadaných žáků v konstruktivistickém pojetí
Citace
Škrabánková, J. Podpora kognitivních procesů nadaných žáků v konstruktivistickém pojetí.
In:
Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita..
MU Brno: Masarykova univerzita., 2011. Masarykova univerzita., 2011. s. 158-165. ISBN 210-2012-60.
Subtitle
Publication year:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
8
Page from:
158
Page to:
165
Form of publication:
ISBN code:
210-2012-60
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita.
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Masarykova univerzita.
Place of publishing:
MU Brno
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Smíšený design v pedagogickém výzkumu
Místo konání konference:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
constructivism, cognitive processes, analytical-synthetic model, logical structure, gifted pupil, trends in education
Annotation in original language:
Podpora kognitivních procesů nadaných žáků úzce souvisí s kvalitou pedagogické práce učitelů v praxi a je determinována úrovní pregraduální přípravy budoucích učitelů. Ve svém příspěvku se zaměřuji zejména na vymezení rozdílů ve způsobech učení se nadaných žáků a způsobech učení se tradiční žákovské populace a také na analýzu způsobů učení se nadaných žáků s ohledem na konstruktivistické trendy v pedagogice.
Annotation in english language:
The support for the cognitive processes of gifted pupils is closely linked with the quality of pedagogical work in practice and it is determinate by the level of undergraduate training of future teachers. My contribution is focused mainly on defining the differences between the ways of gifted pupils´ learning and the ways of traditional pupils´ learning and on the analysis of the ways of gifted pupils´ learning with regard to trends in constructivist pedagogy.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules