OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra výchovy k občanství (45060)
Název * : Genderová tematika v učebnicích dějepisu - zahraniční inspirace
Citace : Labischová, D. Genderová tematika v učebnicích dějepisu - zahraniční inspirace. In: Žena jako subjekt a objekt dějepisného vyučování. 1. vyd. Ústí nad Labem: Filozofická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2010. s. 39-57. Studia Historica Didactica 3. ISBN 978-80-7414-367-0.
Podnázev :
Rok * : 2010
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-80-7414-367-0
Název knihy v originálním jazyce * : Žena jako subjekt a objekt dějepisného vyučování
Název edice a číslo svazku * : Studia Historica Didactica 3
Místo vydání * : Ústí nad Labem
Název nakladatele * : Filozofická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně
Označení vydání
(číslo vydání) :
1.
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 19
Počet stran knihy * : 160
Strana od * : 39
Strana do * : 57
Počet výtisků knihy * : 250
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Gender, analysis, research textbook, the curriculum including didactic; foreign inspiration
Popis v původním jazyce * :
Studie je věnována genderové dimenzi zahraničních učebnic dějepisu pro sekundární stupeň vzdělávání. Vymezuje základní kritéria pro analýzu a hodnocení edukačního média a uvádí konkrétní příklady implementace genderové tematiky v britských, rakouských a německých učebnicích, které by mohly být inspirací pro tvůrce českých učebních textů. Oceňuje především prostor věnovaný genderové problematice a dějinám rodiny, aktualizaci historických témat a důraz na aktivizační metody, výukové projekty a mnohostranné využívání pramenného materiálu a mentálních map.
Popis v anglickém jazyce * :
The study is devoted to the gender dimension of international history textbooks for secondary level education. It defines the basic criteria for analysis and evaluation of educational media and gives concrete examples of implementation of gender themes in British, Austrian and German textbooks, which could be an inspiration for the creators of Czech textbooks. Especially appreciates the space devoted to gender issues and family history, updating historical topics and the emphasis on activation methods, educational projects and multiple use of source material and mental maps.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/10:A120141S

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}