OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název * : The Interpersonal Function in the Discourse of Commercial Websites
Citace : Hopkinson, C. The Interpersonal Function in the Discourse of Commercial Websites. In: Power and Persuasion: Interpersonal discourse strategies in the public domain. 1. vyd. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2011. s. 11-43. spis OU 245/2011. ISBN 978-80-7368-643-7.
Podnázev :
Rok * : 2011
Obor * : Jazykověda
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-80-7368-643-7
Název knihy v originálním jazyce * : Power and Persuasion: Interpersonal discourse strategies in the public domain
Název edice a číslo svazku * : spis OU 245/2011
Místo vydání * : Ostrava
Název nakladatele * : Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Označení vydání
(číslo vydání) :
1
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 33
Počet stran knihy * : 111
Strana od * : 11
Strana do * : 43
Počet výtisků knihy * : 200
EID :
Klíčová slova anglicky * :
promotional discourse; interpersonal function; persuasion; critical discourse analysis; advertising; contrastive analysis
Popis v původním jazyce * :
This chapter presents a contrastive analysis of the discourse of British and Czech commercial websites from the car industry. Drawing on a framework based on Hallidayan systemic functional linguistics applied to critical discourse analysis, the author focuses on the strategies by which the texts construct identities and relationships for the discourse participants. Qualitative research methods are complemented by a quantitative corpus analysis tracing the relationship between the investigated discourse properties and two key context variables: the target market (UK or Czech Republic) and the product type.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/11:A12013VP

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}