OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název * : Advertising Education: Interpersonal Aspects in the Genre of University Websites
Citace : Tomášková, R. Advertising Education: Interpersonal Aspects in the Genre of University Websites. In: Power and Persuasion: Interpersonal discourse strategies in the public domain. 1. vyd. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2011. s. 44-73. spis OU 245/2011. ISBN 978-80-7368-643-7.
Podnázev :
Rok * : 2011
Obor * : Jazykověda
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-80-7368-643-7
Název knihy v originálním jazyce * : Power and Persuasion: Interpersonal discourse strategies in the public domain
Název edice a číslo svazku * : spis OU 245/2011
Místo vydání * : Ostrava
Název nakladatele * : Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Označení vydání
(číslo vydání) :
1
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 30
Počet stran knihy * : 111
Strana od * : 44
Strana do * : 73
Počet výtisků knihy * : 200
EID :
Klíčová slova anglicky * :
institutional discourse; promotional discourse; university website; genre analysis; interpersonal function; persuasion
Popis v původním jazyce * :
The paper focuses on a specific instance of institutional discourse, namely on the Internet university presentations targeted at prospective applicants and students. Applying methodology based on Halliday's functional systemic linguistics and drawing upon research results in genre analysis (Swales, Bhatia, Martin), the analysis provides an insight into the generic properties of university presentations, reveal the extent to which these texts are shaped by their persuasive communicative intentions, and determine the specificities of the manifestation of the interpersonal metafunction in this type of institutional discourse. The corpus includes website presentations of British, American and Czech universities, both texts published exclusively on the web pages and texts of brochures and prospectuses available on the web and in a print form.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/11:A12013VN

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}