OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Aktuální téma-nadané děti
Citace
Škrabánková, J. Aktuální téma-nadané děti: Zpracování rozhovoru s učiteli nadaného žáka.
In:
JANDA, M. Životní postoje a výzvy II.
Brno: Masarykova univerzita, 2011. Masarykova univerzita, 2011. s. 71-73. ISBN 978-80-210-5736-4.
Subtitle
Zpracování rozhovoru s učiteli nadaného žáka
Publication year:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
3
Page from:
71
Page to:
73
Form of publication:
ISBN code:
978-80-210-5736-4
ISSN code:
Proceedings title:
JANDA, M. Životní postoje a výzvy II
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Masarykova univerzita
Place of publishing:
Brno
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Nadané děti
Místo konání konference:
Brno
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Gift, talent, interview, teacher, pupil gifted in natural science disciplines
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá postoji a názory učitelů na problematiku inkluze nadaných žáků do tradičních tříd. Formou rozhovoru se třemi pedagogy nabízí jejich praktické zkušenosti se začleněním nadaného žáka do třídního kolektivu. Autorka nabízí k zamyšlení otázku, zda jsou učitelé v praxi na výuku nadaných žáků dostatečně připraveni.
Annotation in english language:
This contribution deals with the attitudes and opinions of teachers about the issue of gifted pupils' inclusion to traditional classes. Through an interview with three teachers it offers their practical experience with the inclusion of gifted pupil in the class group. The author offers to ponder the question of whether the teachers in the practice are sufficiently ready for the tuition of gifted children.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/11:A12013GG
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules