OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název:
A communication software for users with special needs
Citace
Fojtík, R. A communication software for users with special needs.
In:
Use of E-learning in the Developing of the Key Competence.
Katowice-Cieszyn, Polsko: Studio-Noa, University of Silesia, 2011. Studio-Noa, University of Silesia, 2011. s. 357-367. ISBN 978-83-60071-39-7.
▼
◀
▶
Biblio
[x]
Abstrakt
[x]
Ohlasy
[x]
RIV
[x]
Podnázev
Rok vydání:
2011
Obor:
Informatika
Počet stran:
550
Strana od:
357
Strana do:
367
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-83-60071-39-7
Kód ISSN:
Název sborníku:
Use of E-learning in the Developing of the Key Competence
Sborník:
Název nakladatele:
Studio-Noa, University of Silesia
Místo vydání:
Katowice-Cieszyn, Polsko
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Use of E-learning in the Developing of the Key Competence
Místo konání konference:
Cieszyn, Polsko
Datum zahájení konference:
10/10/2011
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Autism, Down syndrome, qualitative and quantitative pedagogical research, VOKS
Popis v původním jazyce:
The paper describes possibilities of testing and practical implementation of the application for users with special needs for example an autistic spectrum disorders, the Down?s syndrome, mental retardation and other growing defects, which cause handicapped children obstacles learning spoken natural language. The project is based on the knowledge of the communication system PECS and its Czech variant VOKS. It shows basic possibilities of using computers for education and support of communication skills. Children with specific disorders face communication difficulties and common ways are often unusable. The target user group requires a specific approach to development and testing of the created software. Thus, apart from common functional testing, quantitative and qualitative methods of pedagogical research were also used.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
Loading...
R01:
RIV/61988987:17310/11:A1201352
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules
Oznámení systému
x
●
Zavřít