OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy
Citace
Burkovičová, R. Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy.
In:
Obszary edukacji dziecka.
Gorzów Wielkopolski: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa - Gorzów Wielkopolski, 2011. s. 145-153. ISBN 978-83-89682-59-8.
Subtitle
Publication year:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
ISBN code:
978-83-89682-59-8
Book title in original language:
Obszary edukacji dziecka
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Gorzów Wielkopolski
Publisher name:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa - Gorzów Wielkopolski
Issue reference (issue number):
:
Published:
v zahraničí
Author of the source document:
Number of pages:
9
Book page count:
154
Page from:
145
Page to:
153
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
Curriculum, programme, project, plan, pedagogic projection, planning, implementation, creation, child, preprimary education, teacher, nursery school, intention.
Annotation in original language:
V České republice probíhá kurikulární reforma, která se týká všech stupňů a typů škol. Učitelé se nově setkávají s pojmy kurikulum, program, projekt, plán. Kurikulum Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání je kurikulem státní úrovně pro preprimární vzdělávání. Příspěvek podává stručnou charakteristiku tohoto kurikula. Kurikulum je převáděno do praxe v mateřských školách pedagogickým projektováním činností pro děti preprimárního věku, jímž se vytváří pedagogický projekt. Pedagogický projekt obsahuje záměr, cíl hlavní a soustavu cílů dílčích, činnosti a hry, edukační metody a kompetence, jichž dítě může dosáhnout. Záměrem pedagogického projektu je rozvoj konkrétního dítěte či skupiny dětí. Projektování činností dítěte musí být plánováno. Plán se týká zejména časového rozvrhu činností. Je určeno, kdo plán realizuje, kdy se plán zrealizuje, kdo je za plnění a splnění plánu zodpovědný a kdo a kdy provede kontrolu splnění plánu.
Annotation in english language:
There proceeds the curriculum reform in Czech Republic. Teachers meet with notions curriculum, programme, project, plan. Curriculum the framework educational programme for preschool education is curriculum of state level for preprimary education. Paper shows short characteristic of this curriculum. Curriculum is convert to the practice in nursery schools by pedagogical projection of activities for children of preprimary age, by which is creating pedagogic project. Pedagogic project includes intention, aim, main and system of partial aims, activities and games, educational method and competence, which child can achieve. The intention of pedagogical project is development of concrete child or group od children. Projection of activities of child must be planned. Plan is concerned especially timetable of activities. It is specified who plan implements, when plan will realize, who is responsible for observance and achievement and who and when carry out control of achievement of the plan.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/11:A12012ZS
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules