OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Učitelská profese a výzkum profesních činností učitelů preprimárního vzdělávání v České republice
Citace
Burkovičová, R. Učitelská profese a výzkum profesních činností učitelů preprimárního vzdělávání v České republice.
In:
Učiteľ preprimárnego a primárneho vzzdelávania - Profesiografia v slovensko-česko-poľskom výskume.
první. vyd. PedF UMB Banská Bystrica: PedF UMB Banská Bystrica, 2011. s. 231-247. ISBN 978-80-557-0162-2.
Subtitle
Publication year:
2011
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
ISBN code:
978-80-557-0162-2
Book title in original language:
Učiteľ preprimárnego a primárneho vzzdelávania - Profesiografia v slovensko-česko-poľskom výskume
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
PedF UMB Banská Bystrica
Publisher name:
PedF UMB Banská Bystrica
Issue reference (issue number):
první:
Published:
v zahraničí
Author of the source document:
Number of pages:
16
Book page count:
351
Page from:
231
Page to:
247
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
Specifics; teacher of the pre-school; exogenous; approach to child; child preschool age; profession; research; activities; needs; findings; time and duration; seasonal variations; monitored areas.
Annotation in original language:
Specifika učitele mateřské školy jsou jednak exogenní. Vycházejí ze společenské úlohy, kterou zaujímá instituce mateřské školy. Uvnitř profese se projevují jako odborný, odpovědný přístup k dítěti předškolního věku a poznání jeho potřeb. Výzkum byl zaměřen na činnosti učitele a jsou uvedená některá výzkumná zjištění- zjištěné druhy profesních činností, jejich frekvence ve sledovaném období, četnost zapojení respondentek, čas a délka, sezónní rozdíly a další výsledky ve sledovaných oblastech.
Annotation in english language:
Specifics teacher of the pre-school teachers are both exogenous. The specifics are based on the social role that the institution occupies the pre-school. Within the profession is manifested as a professional, responsible approach to child preschool age and understanding their needs. The research was focused on the activities of teachers and those are listed some research findings - identified types of professional activities, their frequency in the period, the frequency of involvement of respondents, time and duration, seasonal variations and other results in the monitored areas.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/11:A12012DV
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules