OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název * : Textbook use in History, Civics, English and Mathematics lessons in Czech lower secondary schools
Citace : Sikorová, Z. a Červenková, I. Textbook use in History, Civics, English and Mathematics lessons in Czech lower secondary schools. In: Local, National and Transnational Identities in Textbooks and Educational Media. Santiago de Compostella: IARTEM, 2011. IARTEM, 2011. s. 550-556. ISBN 978-84-8408-145-6.
Podnázev :
Rok * : 2011
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 642
Strana od * : 550
Strana do * : 556
Forma vydání * :
Kód ISBN * : 978-84-8408-145-6
Kód ISSN :
Název sborníku * : Local, National and Transnational Identities in Textbooks and Educational Media
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : IARTEM
Místo vydání * : Santiago de Compostella
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : The International Conference on Research on Textbooks and Educational Media. Local, National and Transnational Identities in Textbooks and Educational Media.
Místo konání konference * : Santiago de Compostella
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
textbooks; textbook use; lower secondary school
Popis v původním jazyce * :
The paper describes the first findings of the research on textbook use in the 8th grade of lower secondary schools in the Ostrava region of the Czech Republic. The research was aimed at the identification of (the) textbook-based activities in four school subjects: history, civics, English and mathematics. The main research question was "Are there any patterns of textbook use (in the classrooms)?" The investigation was conducted in 10 schools, in two 8th grade classes. The methods applied were class observation and dialogue with teachers. A total of 160 lessons were observed by 6 trained observers. The results suggest that some patterns can be identified in the use of textbooks and other text materials. The correlation between the activity type on one hand and the teaching strategy and the lesson phase on the other was verified.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/11:A120123J

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}