OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název:
Educational and communication software for users with special needs
Citace
Fojtík, R. Educational and communication software for users with special needs.
In:
Proceedings of Internationl Conference e-Learning'11.
Bukurešť: Editura ASE, 2011. Editura ASE, 2011. s. 70-74. ISBN 978-606-505-459-2.
Podnázev
Rok vydání:
2011
Obor:
Informatika
Počet stran:
284
Strana od:
70
Strana do:
74
Forma vydání:
Kód ISBN:
978-606-505-459-2
Kód ISSN:
Název sborníku:
Proceedings of Internationl Conference e-Learning'11
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Editura ASE
Místo vydání:
Bukurešť
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
e-Learning'11
Místo konání konference:
Bukurešť
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
Autistic spectrum disorder; Down syndrome; mental retardation; VOKS; qualitative and quantitative pedagogical research; testing
Popis v původním jazyce:
The paper shows basic possibilities of using computers for education and support of communication skills. Children with specific disorders face communication difficulties and common ways are often unusable. The development of an application stemming from the communication system PECS (The Picture Exchange Communication System) and its Czech variant VOKS is the base of this paper to show specificity of the development and verification of software for the given group of handicapped users. The target user group requires a specific approach to development and testing of the created software. Thus, apart from common functional testing, quantitative and qualitative methods of pedagogical research were also used.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17310/11:A1201230
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules