OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Užívání učebnic a dalších textovýchmateriálů při domácí přípravě žáků na výuku
Citace
Červenková, I. Užívání učebnic a dalších textovýchmateriálů při domácí přípravě žáků na výuku: Užívání učebnic.
In:
Sborník příspěvků ČAPV Kam směřuje pedagogický výzkum?.
Liberec: PdF TU, 2010. PdF TU, 2010. ISBN 978-80-7372-722-2.
Subtitle
Užívání učebnic
Publication year:
2010
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
325
Page from:
Page to:
Form of publication:
ISBN code:
978-80-7372-722-2
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků ČAPV Kam směřuje pedagogický výzkum?
Proceedings:
Národní
Publisher name:
PdF TU
Place of publishing:
Liberec
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Kam směřuje pedagogický výzkum?
Conference venue:
Liberec
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
homework, textbook, textbook use
Annotation in original language:
Příspěvek prezentuje prvotní výzkumná zjištění z rozhovorů s žáky, které byly uskutečněny v 8. třídách deseti ostravských ZŠ. Hlavním cílem výzkumu bylo pozorovat, identifikovat a analyzovat činnosti žáků s učebnicí a dalšími textovými materiály ve vybraných vyučovacích předmětech přímo ve výuce. Současně však byl zkoumán způsob domácí přípravy žáků na výuku, a to jak v rámci učení se z dostupných textových zdrojů, tak v souvislosti s vypracováváním domácích úkolů.
Annotation in english language:
The paper describes the first findings of the research on dialogue with pupils in the 8th grade of lower secondary schools in the Ostrava region. The research was aimed at the observation, identification and analyze of the textbook-based activities in four school subjects. Together with them was research manner of preparation for lessons.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/10:A11011IH
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules